Wednesday, February 9, 2011



BREAKING NEWS !



ISU DEBAT - DAP GELAR PAS ANJING SURUHAN !!

Melayu CinDia sengaja tidak menghebahkan perkara ini walaupun telah mengetahui pandangan ikhlas DAP terhadap PAS. Hari ini Melayu CinDia terpaksa berkongsi cerita ini kerana melihat PAS semakin tak sedar diri telah dipermainkan DAP dan PKP. Beberapa minggu yang lalu ketika Melayu CinDia bersama rakan2 minum petang di sebuah kedai makan di Kepong, secara tiba2 Melayu CinDia terdengar satu perbualan beberapa kumpulan penyokong Pembangkang yang duduk berhampiran dengan kami. Cerita panas berkenaan Isu Debat Nik Aziz. Alih2 salah seorang dari kalangan mereka yang berbangsa Cina yang menyamakan PAS dengan anjing. PAS adalah sekumpulan anjing yang hanya berfungsi menggigit dan menghalau UMNO dalam satu2 kawasan Parlimen mahupun DUN. Cina tersebut dikatakan pemimpin DAP yang berpengaruh di kawasan Jinjang.

seterusnya : 




BREAKING NEWS ! EKSKLUSIF : DEMO BANTAHAN PENIAGA KECIL MELAYU PULAU PINANG !


Sebentar tadi MiM dan rakan blogger berada di Taman Pelangi, Juru, Pulau Pinang. Di sana diadakan demonstrasi aman peniaga-peniaga kecil Melayu di sana. Di sini MiM sertakan gambar-gambar yang diambil sebentar tadi :-

selanjutnya : http://novandri.blogspot.com/2011/02/breaking-news-eksklusif-demo-bantahan.html


Nik Aziz, Anwar dan Kit Siang di Merlimau

Ahmad Danial

JASIN, 10 Feb: Setiausaha Jabatan Pilihan raya Negeri Melaka, Bahiki Ismail berkata, tiga orang pemimpin besar Pakatan Rakyat (PR) iaitu Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim serta Penasihat DAP, Lim Kit Siang akan melawat Merlimau dan menghadiri beberapa program yang diaturkan oleh Pakatan Rakyat Negeri.

Beliau berkata, Tuan Guru Nik Abdul Aziz akan merasmikan Markaz Induk PAS PRK Merlimau di Taman Muhibbah Merlimau jam 11.00 pagi.

Katanya, Tuan Guru akan menghadiri program sambutan Tahun Baru Cina di Markaz PAS Merlimau di Pusat Tahfiz As-Solihin pada 8.00 malam pada hari yang sama.

seterunya : http://kerabubersuara.blogspot.com/2011/02/nik-aziz-anwar-dan-kit-siang-di.html

'Makam Pahlawan Kerala' Penghargaan Buat Mahathir Mohamad


Artikel tulisan Sofi Yassin, diambil dari blog Kerajaan Rakyat

Mamak Kerala yang menyamar jadi Melayu... Mahathir Mamat kata... Operasi Lalang pada tahun 1987 yang menyaksikan seramai 106 pemimpin dan penyokong parti pembangkang ditangkap dan ditahan di bawah akta zalim ISA bukan arahan beliau.

Mamak Kerala tu cakap... dia tak suruh tangkap dan dia telah berjumpa dengan semua pemimpin pembangkang ketika itu serta dia beri jaminan tiada tangkapan akan dilakukan terhadap pemimpin pembangkang.





Mahathir Tidak Berdosa!

Akhirnya kebenaran terselah juga - kenyataan terbaru daripada mantan Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar yang mengesahkan bahawa Tun Mahathir tidak bersalah sama sekali terhadap penangkapan dan penahanan 106 ahli-ahli politik pembangkang di bawah Ops Lalang pada tahun 1987, sebaliknya tindakan tersebut adalah atas kehendak pihak polis yang melihat suasana dan keadaan yang boleh mengancam keselamatan negara pada ketika itu. Kenyataan Tun Hanif Omar ini secara tidak langsung menjawab kritikan pedas Lim Kit Siang semalam, yang mendakwa kononnya Mahathir telah berbohong dalam isu tersebut. Saya secara peribadi lebih menyakini kata-kata Mahathir daripada Lim Kit Siang. Maka jelaslah bahawa sepanjang Tun Mahathir mentadbir negara ini, beliau telah memimpin dengan penuh amanah serta tidak suka melakukan campurtangan dalam hal-hal pentadbiran yang berada diluar kemahiran dan kepakarannya



No comments:

Post a Comment