Sunday, February 27, 2011


Rosmah bidas pihak pembangkang







KUALA KRAU 27 Feb. – Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor hari ini membidas pihak pembangkang yang melemparkan pelbagai fitnah dan tuduhan tidak benar terhadap dirinya dan Datuk Seri Najib Tun Razak.


Rosmah berkata, pelbagai fitnah dilemparkan terhadap beliau termasuk dikatakan mengongkong dan mengawal segala tindak-tanduk Perdana Menteri.


“Saya ingin tegaskan di sini bahawa semua itu (mengongkong) tidak benar kerana segala keputusan dibuat sendiri oleh Datuk Seri Najib.
“Malah, apa jua yang saya lakukan adalah dalam pengetahuan dan perlu mendapat kebenaran daripada beliau terlebih dahulu,” katanya selepas menyampaikan sumbangan kepada pesakit kronik di Felda Jengka 25 di sini hari ini.


Rosmah berkata, walaupun sering kali difitnah oleh pihak pembangkang, beliau tidak patah semangat untuk terus melaksanakan tanggungjawab terutamanya terhadap golongan wanita dan generasi akan datang.


“Mereka (pihak pembangkang) ingat saya akan duduk diam selepas mereka hentam saya dengan pelbagai tuduhan dan fitnah.
“Saya sebenarnya lebih bersemangat terutama dituduh menghabiskan duit kerajaan selepas pergi ke Riyadh, Arab Saudi untuk menyampaikan ucaptama di sana baru-baru ini,” jelasnya.
Tambah Rosmah, kunjungan beliau dan rombongan ke Riyadh adalah atas jemputan dan pengiktirafan negara itu terhadap wanita Malaysia.


“Saya bukan nak besarkan diri tetapi ingin jelaskan bahawa saya ke sana bukan untuk berseronok tetapi bekerja,” ujarnya yang kini memberi komitmen padu dalam bidang pendidikan generasi muda khususnya kanak-kanak prasekolah.

No comments:

Post a Comment